Základní škola a Mateřská škola
Základní škola a Mateřská škola

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 30 31 1
2
Nový školní rok 2024/2025
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
Deskohraní - II. a III. třída
13 14 15
Provoz školy pondělí 16.9. a úterý 17.9.2024
16 17 18 19
Křída 2024
20 21 22
23 24 25 26 27
Cvičení v přírodě - 1.B - Opékání na Skalkách
28 29
30 1 2 3 4 5 6

Kalendář akcí

O škole

Naše škola je školou rodinného typu. Je vedena v duchu vzájemné tolerance, komunikace školy a rodiny a dobrých vztahů. Vzhledem k tomu, že se specializuje na vzdělání žákům s lehkým mentálním postižením, středním mentálním postižením a jsou zde integrováni i žáci s kombinovanými vadami a autismem, kteří mají také lehké či střední mentální postižení, je v našich třídách nižší počet žáků.

Žáci jsou zde přijímáni jen na základě informovaného souhlasu rodičů a doporučení školského poradenského zařízení. Poté je vydáno ředitelem školy rozhodnutí o vřazení žáka. Děti zařazené do naší školy netrpí žádnými stresy, kterými by pro své postižení mohly být vystaveny v běžných základních školách.

Ve třídách pracujeme se sníženým počtem žáků (6-14), kterým se mohou naši speciální pedagogové individuálně věnovat. Je zde zřízena třída pro žáky s autismem. Těmto je věnována zvýšená péče speciálního pedagoga spolupracujícího s asistentem pedagoga. Dále máme zřízenu speciální třídu pro žáky se středním mentálním postižením, kteří se vzdělávají podle školního vzdělávacího programu základní školy speciální, Škola sounáležitosti a tolerance. I tuto třídu vede speciální pedagog s asistentem pedagoga.

Základní škola
Mateřská škola
Mateřská škola

O školce

Je v provozu od roku 1994. Po dohodě s ošetřujícím lékařem jsou zde zařazovány všechny děti předškolního věku od tří do šesti let. Učitelka MŠ pracuje na těchto odděleních: dětském, ušním, popř. chirurgickém..., ortopedickém a urologickém.

Cílem práce v MŠ je zpříjemnit dětem pobyt v nemocnici, zkrátit jim dlouhou dobu čekání na své blízké a na odchod domů. S učitelkou navazují děti rychleji kontakt, vědí, kdo jim pomůže překonat strach z nepříjemných úkonů, kdo je potěší, uklidní, pohraje si s nimi, pomazlí. Učitelka pomáhá dětem i při samoobslužných činnostech.

Předškolní výchova v nemocnici je nejen metodou pedagogicky neobyčejně cennou pro nepřerušený vývoj dítěte, ale i metodou podpůrnou pro jeho návrat do výchovy v rodině. Zároveň je i metodou léčebnou z důvodu udržení aktivity dítěte v procesu uzdravování. Pokud si však rodiče nepřejí, aby se jejich dítě zúčastnilo výchovně vzdělávací činnosti, mohou to oznámit zdravotnickému personálu nebo přímo učitelce a dítě bude z výuky vyřazeno.